Thursday, March 17, 2011

(-.-)

Kadang-kadang~
Kite rasa macam nak bunuh masa silam~
Nak padam, rendam dalam klorox-bleach, berus2, letak dlm washing mishin, letak dynamo~
Kasi tanggal semua parut masa silam~
Tapi~
Buatlah macam mana pun,
Silam itu tetap di situ~
Tetap tidak berganjak~

Larilah~
Pekiklah~
Lolonglah~
Silam itu tetap di situ~
Terpahat, terpatri abadi~
Takkan mampu dipadam~

Terkadang kita rasa macam nak tulis surat kat Tuhan~
Nak tanya~
Apa yg disediakan untuk aku nantinya?
Pada masa depan?
Apakah akan terus berada atas jalan ini?
Apakah silam akan terus mengejar?
Apakah akan menutup mata dalam syahid cinta-Nya?
Adakah hanya berangan-angan kosong?

Tapi~
Aku tahu~
Yang baik itu dari-Nya
Yang tak baik tu dari diri sendiri~

Jadi,
Kerja jelah kuat-kuat~
Terus berlari~
Manelah tahu esok lusa~
aku mati~ kan?

2 comments:

  1. that was right!!i felt the same..

    ReplyDelete
  2. putus cinta?
    lupakan jelah..ada yg lagi besar menanti..:)

    ReplyDelete